بستن
Owls CMS

مدیریت اخبار

آخرین اخبار پزشکی | درمان | سلامت و اطلاعیه های مهم حوزه پزشکی در بخش اخبار و مقالات منتشر می یابد.

Post Thumbnail

عوارض وحشتناک نگه داشتن ادرار را بشناسید!

دکتر علی بصیری، جراح کلیه و مجرای ادرار با بیان اینکه به افراد توصیه می‌شود ادرارشان را برای مدت طولانی نگه‌ ندارند، گفت: نگه‌داری ادرار به مدت طولانی در یک فرد بدون بیماری زمینه‌ای موجب بزرگ شدن مثانه، کاهش انقباض مثانه و در نهایت ایجاد اختلال در جریان ادرار می‌شود.

وی افزود: اگر قدرت و میزان تجمع ادرار در مثانه افزایش یابد مثانه در تخلیه دچار مشکل می‌شود که این امر در عملکرد کلیه نیز تاثیر منفی می‌گذارد.

این عضو هیان علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: اگر فردی دچار بیماری‌های زمینه‌ای مانند ریفلاکس مری، نارسایی کلیه و ... باشد نگه‌داری ادرار برای مدت طولانی می‌تواند موجب تشدید و عود بیماری شود.

بصیری خاطرنشان کرد: به طور طبیعی مثانه ظرفیت نگه‌داری 500 سی سی ادرار را دارد و با توجه به اینکه به طور متوسط در هر ساعت 60 سی سی ادرار تولید می‌شود افراد باید هر 5 تا 6 ساعت یکبار تخلیه ادرار داشته باشند.

وی افزود: اگر این زمان در فردی کم‌تر یا بیش‌تر باشد نیاز به مراجعه پزشک و بررسی علت دارد.

این جراح کلیه و مجراری ادرار بیان کرد: به همین دلیل به تمام افراد توصیه می‌شود برای مدت طولانی ادرار خود را نگه‌ندارند و حتما پس از تخلیه ادرار و شست‌و‌شو، بدن خود را با دستمال خشک کنند.

Post Author
روابط عمومی
مرکز جراحی و کلینیک شبانه روزی سعادت اباد

کلینیک سعادت آباد فعالیت خود را از سال ۱۳۸۳ به عنوان مرکز جراحی محدود آغاز کرد. در سال ۱۳۸۸ مدیران این مجموعه بر آن شدند تا با مبنا قرار دادن استانداردهای جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورندکه یکی از کاملترین و مجهزترین مراکز پزشکی ایران و خاورمیانه باشد. برای رسیدن به این منظور مدیریت و کارشناسان این مجموعه بررسی دقیقی بر نحوه خدمات رسانی مراکز درمانی داخلی و خارجی انجام دادند. در نهایت پس از تحقیق و شناخت نقاط قوت و ضعف سیستم های درمانی مختلف، کلینیک سعادت آباد با روش های نوین علمی و با محوریت ارتقاء کیفیت درمان و بهره گیری از فن آوری ITفعالیت خود را آغاز کرد.


هنوز دیدگاهی وارد نشده است!

دیدگاه خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.