بستن
Owls CMS

مدیریت اخبار

آخرین اخبار پزشکی | درمان | سلامت و اطلاعیه های مهم حوزه پزشکی در بخش اخبار و مقالات منتشر می یابد.

Post Thumbnail

کلید کاهش کلسترول خون

دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که درست چهار ساعت پس از مصرف روغن گردو یا آجیلهای دارای پوست سطح کلسترول و انعطاف پذیری رگهای قلبی آنها تاحد زیادی بهبود می یابد.

این تحقیق نشان می دهد که مصرف منظم این ماده غذایی می تواند فرد را در مقابل بیمارهای قلبی عروقی در بلند مدت حفاظت کند.

دکتر «پنی کریس اترتون» استاد تغذیه دانشگاه «پن استیت» در پنسیلوانیا گفت: تنها یک مشت گردو می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند. اگر هر فرد چهار بار در هفته یک مشت گردو یا اندکی روغن گردو مصرف کند تاحد زیادی از ابتلا به بیماریهای قلبی مصون می ماند.

این نخستین تحقیقاتی بود که طی آن مشخص شده است که گردو به نوع تأثیری در سلامتی دارد.

این گروه تحقیقاتی به 15 نفری که دارای سطح بالای کلسترول خون بودند دو مشت گردوی با پوست یعنی چیزی حدود 85 گرم گردو، شش گرم آنها پوست گردو ، 34 گردو با چربی گرفته شده و یا سه قاشق غذاخوری یا 51 گرم روغن گردو دادند.

محققان 30 دقیقه، یک ساعت، دو ساعت، چهار ساعت و شش ساعت پس از آن نتایج خود را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که تنها مصرف یکبار روغن گرد و که در سایر آجیلهای دارای پوست هم وجود دارد می تواند به سلامت رگ های قلبی کمک کند.

«کلیر بری من» دانشجوی علوم تغذیه ای دانشگاه «پن استیت» گفت: تحقیقات ما نشان می دهد که روغن موجود در گردو می تواند پس از یک وعده غذایی در سلامت رگ های خونی نقش داشته باشد. این روغن همچنین برای حفظ عملکرد سلول های قلبی و رگ ها موثر است.

براساس اظهارات محققان، گردو شامل اسیدهای اومگا- 3، استرول های گیاهی و ویتامین E است که همه آنها علت تأثیر حفاظتی آن را نشان می دهد.

بریمن اظهار داشت: نتایج این تحقیق نشان دهنده بهبود استراتژی های رژیمی و غذایی برای مقابله با بیماریهای قلبی است.

 

منبع: جام جم آنلاین

Post Author
روابط عمومی
مرکز جراحی و کلینیک شبانه روزی سعادت اباد

کلینیک سعادت آباد فعالیت خود را از سال ۱۳۸۳ به عنوان مرکز جراحی محدود آغاز کرد. در سال ۱۳۸۸ مدیران این مجموعه بر آن شدند تا با مبنا قرار دادن استانداردهای جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورندکه یکی از کاملترین و مجهزترین مراکز پزشکی ایران و خاورمیانه باشد. برای رسیدن به این منظور مدیریت و کارشناسان این مجموعه بررسی دقیقی بر نحوه خدمات رسانی مراکز درمانی داخلی و خارجی انجام دادند. در نهایت پس از تحقیق و شناخت نقاط قوت و ضعف سیستم های درمانی مختلف، کلینیک سعادت آباد با روش های نوین علمی و با محوریت ارتقاء کیفیت درمان و بهره گیری از فن آوری ITفعالیت خود را آغاز کرد.


هنوز دیدگاهی وارد نشده است!

دیدگاه خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.