بستن
Owls CMS

مدیریت اخبار

آخرین اخبار پزشکی | درمان | سلامت و اطلاعیه های مهم حوزه پزشکی در بخش اخبار و مقالات منتشر می یابد.

Post Thumbnail

​ورزش بعد از جراحی چاقی مفید است.

به گزارش ایسنا، مطالعات جدید نشان داده است انجام ورزش با شدت متوسط بعد از انجام عمل جراحی چاقی فوایدی برای سلامتی این بیماران دارد. انجام ورزش در این شرایط فوایدی از جلمه کاهش وزن برای این بیماران دارد و احتمال دیابت نوع دو را کاهش میدهد. ورزش سوخت و ساز گلوکز و کارایی قلبی – عروقی را در این بیماران افزایش میدهد.

مدیر این تحقیقات میگوید: این اولین مطالعاتی است که تاثیر ورزش بر حساسیت انسولین و کارایی قلبی – عروقی را بعد از عمل جراحی چاقی نشان میدهد.

نتایج این تحقیقات در مجله "تحقیقات بالینی" منتشر شده است. در این مطالعات دو گروه از کسانی که اخیرا عمل جراحی چاقی انجام داده بودند مورد بررسی قرار گرفتند. گروه اول تنها در یک دوره آموزشی بعد از عمل جراحی شرکت کردند و گروه دوم هم در یک برنامه آموزشی و هم در یک برنامه ورزشی بعد از عمل شرکت کردند.

گروه دوم 120 دقیقه ورزش در هفته انجام دادند. این گروه از نظر حساسیت انسولین، سوخت و ساز گلوکز پیشرفتهای زیادی داشتند. پایین بودن حساسیت انسولین و سوخت و ساز ضعف گلوکز باعث ایجاد دیابت نوع دو میشود.

توانایی اکسیژن رسانی به عضلات در این افراد افزایش مییابد. افزایش توانایی قلبی – عروقی باعث کاهش احتمال ابتدا به سرطان ریه، حمله قلبی و دیابت و غیره میشود. انجام ورزشهای هوازی برای این بیماران امکان پذیر است. در تحقیقات آینده محققان در صدد هستند تا بهترین ورزش و بهترین برنامه ورزشی برای این افراد رامشخص کنند.

Post Author
روابط عمومی
مرکز جراحی و کلینیک شبانه روزی سعادت اباد

کلینیک سعادت آباد فعالیت خود را از سال ۱۳۸۳ به عنوان مرکز جراحی محدود آغاز کرد. در سال ۱۳۸۸ مدیران این مجموعه بر آن شدند تا با مبنا قرار دادن استانداردهای جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورندکه یکی از کاملترین و مجهزترین مراکز پزشکی ایران و خاورمیانه باشد. برای رسیدن به این منظور مدیریت و کارشناسان این مجموعه بررسی دقیقی بر نحوه خدمات رسانی مراکز درمانی داخلی و خارجی انجام دادند. در نهایت پس از تحقیق و شناخت نقاط قوت و ضعف سیستم های درمانی مختلف، کلینیک سعادت آباد با روش های نوین علمی و با محوریت ارتقاء کیفیت درمان و بهره گیری از فن آوری ITفعالیت خود را آغاز کرد.


هنوز دیدگاهی وارد نشده است!

دیدگاه خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.