بستن
Owls CMS

مدیریت اخبار

آخرین اخبار پزشکی | درمان | سلامت و اطلاعیه های مهم حوزه پزشکی در بخش اخبار و مقالات منتشر می یابد.

Post Thumbnail

استفاده از ماسک باعث کاهش انتقال ویروس کرونا در "همسترها!"

کارشناسان در هنگ‌کنگ اعلام کردند که آزمایش‌های انجام‌شده بر روی همسترها نشان می‌دهد که استفاده همگانی از ماسک باعث کاهش انتقال کرونا ویروس می‌شود.

این تیم تحقیقی بررسی کردند که آیا استفاده از ماسک می‌‌تواند انتقال بیماری کرونا از افراد فاقد و دارای علائم بالینی این بیماری را کاهش دهد یا خیر؛ به همین منظور، این محققان، قفس گروهی از همسترهای آلوده به ویروس را در کنار همسترهای سالم قرار دادند.

همسترهای آلوده و سالم در دو قفس مجزا قرار گرفتند و جریان هوا از سوی قفس همسترهای آلوده به‌سوی قفس همسترهای سالم برقرار بود؛ ماسک‌‌های جراحی بین این دو قفس قرار گرفت؛ محققان دریافتند که قرار دادن ماسک باعث کاهش 60 درصدی انتقال ویروس کرونا بین بیماران و گروه سالم می‌‌شود.

در صورت عدم استفاده از ماسک، دو سوم همسترهای سالم طی یک هفته آلوده می‌شوند همچنین همسترهایی که با وجود ماسک، به این ویروس آلوده شدند نسبت به همسترهای بدون ماسک در بدن خود تعداد کمتری ویروس‌‌ داشتند!

یکی از پژوهشگران می‌‌گوید: این موضوع اهمیت استفاده تمام مردم جهان از ماسک را حتی در افراد فاقد علامت نشان می‌‌دهد.

Post Author
روابط عمومی
مرکز جراحی و کلینیک شبانه روزی سعادت اباد

کلینیک سعادت آباد فعالیت خود را از سال ۱۳۸۳ به عنوان مرکز جراحی محدود آغاز کرد. در سال ۱۳۸۸ مدیران این مجموعه بر آن شدند تا با مبنا قرار دادن استانداردهای جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورندکه یکی از کاملترین و مجهزترین مراکز پزشکی ایران و خاورمیانه باشد. برای رسیدن به این منظور مدیریت و کارشناسان این مجموعه بررسی دقیقی بر نحوه خدمات رسانی مراکز درمانی داخلی و خارجی انجام دادند. در نهایت پس از تحقیق و شناخت نقاط قوت و ضعف سیستم های درمانی مختلف، کلینیک سعادت آباد با روش های نوین علمی و با محوریت ارتقاء کیفیت درمان و بهره گیری از فن آوری ITفعالیت خود را آغاز کرد.


هنوز دیدگاهی وارد نشده است!

دیدگاه خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.