بستن
Owls CMS

مدیریت اخبار

آخرین اخبار پزشکی | درمان | سلامت و اطلاعیه های مهم حوزه پزشکی در بخش اخبار و مقالات منتشر می یابد.

Post Thumbnail

ماجرای مرد لهستانی که بعد از ۱۹ سال از کما برگشت!!!

هر زمان فردی به کما می‌رود، اطرافیان زنده ماندن و برگشت او به  این دنیا را تا حد زیادی منتفی در نظر می‌گیرند. انتظار برای افرادی که دوست دارند عزیزشان از کما بر گردد بسیار دشوار و طاقت فرساست.

اینکه بیمار هیچ عکس العملی در برابر رفلکس‌های اطرافیان انجام ندهد ولی کاملا ازبین نرفته باشد حسی مانند مرگ است. اما هستند بیمارانی که شانس خوبی داشته و مغزشان بعد از مدتی دوباره به زندگی ادامه می‌دهد.

این بار شاهد برگشت مردی از کما هستیم که نوزده سال اطرافیانش برای بازگشت او انتظار کشیدند.

یک زندگی عادی

یان گرزبسکی، کارگر ساده راه آهن در سال ۱۹۸۸ پس از آسیب شدیدی که به سر و کمرش وارد شد به کما رفت. با تمام نا امیدی‌ها و پیش بینی‌های نه چندان خوب یک جراحی مغز بر روی او انجام شد. یان نسبت به هر محرک خارجی کاملا بی اعتنا بود و شانس زنده شدن او دوباره کاملا کمرنگ بود.

خانواده این مرد که در لهستان زندگی می‌کردند کاملا نا امیدانه انتظار بازگشت او از کما را داشتند. بعد از دقیقا نوزده سال یان از کما خارج شد و کاملا سلامت به زندگی خود ادامه داد با این تفاوت که او نوزده سال از دنیای خود عقب مانده بود.

وقفه نوزده ساله

 

یان قبل از آسیب به مغزش در لهستان یک زندگی کارگری وعادی در حکومت دیکتاتوری و کمونیستی داشت. دقیقا یک سال پس از اینکه او به کما رفت دموکراسی جای خود را به انتخابات دولت داد و چند سال بعد لهستان به ناتو پیوست.

در سال ۲۰۰۴ به اتحادیه اروپا  پیوست. همه این رویدادها درست زمانی که یان در کما به سر می‌برد رخ داد. برای کسی که در طول دوران جنگ سرد زندگی می‌کرد کمی‌غیر قابل تصور بود. یان در هنگام وقوع حادثه چهار فرزند داشت و زمانی که بهوش آمد ۱۱ نوه در کنارش قرار گرفته بودند.

او با اعضای جدید خانواده اش که طی این نوزده سال به جمع آنها پیوسته بودند آشنا شد.

تکنولوژی

پیشرفت تکنولوژی مورد دیگری بود که این مرد از آن بی اطلاع  مانده بود. یان می‌گوید: “اکنون مردم را در خیابانها با تلفن‌های همراه می‌بینم، خرید‌های اینترنتی و کامپیوترهای هوشمندی که نیمی‌از کارهای روز مره یک انسان را به راحتی انجام می‌دهند.”

او همچنین در مصاحبه ای که با روزنامه دیلی تلگراف داشته گفت : “زمانی که من به کما رفتم در فروشگاهها اقلام کمی‌وجود داشت ولی اکنون از هر قلم کالا صدها مدل وجود دارد که برای خریدش می‌توانی در خانه پای لب تاب تنها یک دکمه را فشار دهی”

همسر وفادار

 

همسر این مرد که نامش گرتودا می‌باشد در یک مصاحبه با ایستگاه تلویزیونی در لهستان می‌گوید: “من دوران خیلی خیلی سختی را پشت سر گذاشتم اما در تمام این مدت دعا کردن را فراموش نکردم. بیشتر اطرافیان ما معتقد بودند که او مرده ولی من می‌دانستم که او نمرده بلکه در کما است.”

گرتودا که قول وفاداری به همسرش داده بود در طی این نوزده سال همچنان به او وفاداری کرد و لحظه ای از بازگشت او نا امید نشد.

بازگشت به زندگی

یان بعد از ۱۹ سال از کما برگشت ولی چهار سال طول کشید تا او بتواند مانند یک فرد عادی زندگی کند. زمانی که او از کما بیدار شد کاملا هوشیار و توانا نبود چرا که مغز برای کارکرد صحیح دوباره نیاز به زمان داشت. او چهار سال معلول بود و هوشیاری کامل را نداشت. در طی این چهار سال همسرش از او همانند یک معلول جسمی‌و روحی مراقبت می‌کرد.

پس از این مدت یان کم کم زندگی عادی را پیش گرفت و دوباره به آغوش خانواده بازگشت.

Post Author
روابط عمومی
مرکز جراحی و کلینیک شبانه روزی سعادت اباد

کلینیک سعادت آباد فعالیت خود را از سال ۱۳۸۳ به عنوان مرکز جراحی محدود آغاز کرد. در سال ۱۳۸۸ مدیران این مجموعه بر آن شدند تا با مبنا قرار دادن استانداردهای جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورندکه یکی از کاملترین و مجهزترین مراکز پزشکی ایران و خاورمیانه باشد. برای رسیدن به این منظور مدیریت و کارشناسان این مجموعه بررسی دقیقی بر نحوه خدمات رسانی مراکز درمانی داخلی و خارجی انجام دادند. در نهایت پس از تحقیق و شناخت نقاط قوت و ضعف سیستم های درمانی مختلف، کلینیک سعادت آباد با روش های نوین علمی و با محوریت ارتقاء کیفیت درمان و بهره گیری از فن آوری ITفعالیت خود را آغاز کرد.


هنوز دیدگاهی وارد نشده است!

دیدگاه خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.