بستن
Owls CMS

مدیریت اخبار

آخرین اخبار پزشکی | درمان | سلامت و اطلاعیه های مهم حوزه پزشکی در بخش اخبار و مقالات منتشر می یابد.

Post Thumbnail

کدامیک از زنان چاق بهتر لاغر می شوند؟

در دانشگاه کپنهاگ ، به تعدادی از خانم های چاق ، رژیم کم چربی و پرکربوهیدرات دادند. آزمایش نشان داد خانم هایی که میزان دی هیدروتستوسترون در خونشان از همه بالاتر بود، بهتر از بقیه لاغر شدند و طی دو سال و نیم بعد هم، وزنشان بیشتر نشد.
هورمون زنانه، استروژن نام دارد که موجب افزایش ذخیره چربی در سینه ها ، ران ها و باسن می شود. هورمون مردانه که تستوسترون نام دارد موجب سوختن چربی ها و تبدیل آنها به انرژی و از طرف دیگر موجب رشد عضلات می گردد.
به طور طبیعی در بدن همه خانم ها ، کمی هورمون مردانه وجود دارد، ولی خانم های چاقی که میزان هورمون مردانه در خونشان کم است، دارای چربی بیشتر و عضلات کمتری نسبت به بقیه خانم ها با هورمون مردانه ی زیاد، هستند .
خانم ها، اصولا” کمتر از مردان فعالیت و ورزش می کنند، از این رو انرژی کمتری هم مصرف می کنند. از طرفی خانم هایی که هورمون مردانه ی بیشتری دارند، فعال تر بوده و انرژی بیشتری می سوزانند.
اگر شما خانم چاقی هستید و تمایل به کاهش وزن دارید، بهتر است از پزشکتان بخواهید برایتان یک آزمایش خون برای تعیین میزان دی هیدرو تستوسترون بنویسد. اگر سطح این هورمون درخون شما پایین بود، برای کاهش وزن باید تلاش بیشتری بکنید و یک برنامه ورزشی را شروع کنید. به طور جدی مصرف مواد غذایی کم فیبر مثل گوشت ، مرغ ،  لبنیات ، نان و برنج را کاهش دهید و این مواد را فقط در حد رفع نیاز جسمی تان مصرف کنید. از طرف دیگر مصرف میوه، سبزی، غلات سبوس دار و حبوبات را افزایش دهید.
هم اکنون !  تجویز هورمون های مردانه به زنان ، برای محکم شدن اسکلت بدن و افزایش تمایلات جنسی انجام می شود، ولی در مورد تجویز هورمون مردانه برای کاهش وزن ، اطلاع درست و مستدلی در دست نیست.
Post Author
روابط عمومی
مرکز جراحی و کلینیک شبانه روزی سعادت اباد

کلینیک سعادت آباد فعالیت خود را از سال ۱۳۸۳ به عنوان مرکز جراحی محدود آغاز کرد. در سال ۱۳۸۸ مدیران این مجموعه بر آن شدند تا با مبنا قرار دادن استانداردهای جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورندکه یکی از کاملترین و مجهزترین مراکز پزشکی ایران و خاورمیانه باشد. برای رسیدن به این منظور مدیریت و کارشناسان این مجموعه بررسی دقیقی بر نحوه خدمات رسانی مراکز درمانی داخلی و خارجی انجام دادند. در نهایت پس از تحقیق و شناخت نقاط قوت و ضعف سیستم های درمانی مختلف، کلینیک سعادت آباد با روش های نوین علمی و با محوریت ارتقاء کیفیت درمان و بهره گیری از فن آوری ITفعالیت خود را آغاز کرد.


هنوز دیدگاهی وارد نشده است!

دیدگاه خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.