بستن
Owls CMS

مدیریت اخبار

آخرین اخبار پزشکی | درمان | سلامت و اطلاعیه های مهم حوزه پزشکی در بخش اخبار و مقالات منتشر می یابد.

Post Thumbnail

۱۰خطر باورنکردنی امواج وای فای

مه می‌دانیم ‌امواج وای فای از مودم شروع و به دستگاه کاربر ختم می‌شود؛ دقیقا مشابه امواج بلوتوث و گوشی تلفن. اما بر خلاف امواج گوشی تلفن همراه، سیگنال‌های WiFi بر روی نقطه خاصی از بدن تجمع و تمرکز ندارند. در صورتی که گوشی تلفن همراه، از آنجایی که کاربر آن را نزدیک گوش و سر خود مورد استفاده قرار می‌دهد، امواج مستقیم‌ بر‌ سر و مغز انسان اثر‌گذارند و جمجمه انسان توانایی جلوگیری از امواج وای فای برای نفوذ در مغز را ندارد.

امواج وای فای چیست؟

WiFi مخفف کلمات Wireless Fidelity می باشد و در حقیقت یک شبکه بی سیم است که مانند امواج رادیو و تلویزیون و سیستم های تلفن همراه از امواج رادیویی استفاده می کند. برقراری ارتباط با شبکه بی سیم شباهت زیادی به یک ارتباط رادیویی دو طرفه (مانند بی سیم پلیس) دارد.

خطرات امواج وای فای

خطراتی که برای وای فای عنوان شده است بیشتر شامل موارد زیر می شود:

  • اختلال شناختی و عدم تمرکز
  • بی خوابی
  • عدم رشد و نمو اطفال بخصوص در دوران جنینی
  • اختلال در کار کرد مغز
  • کاهش باروری
  • کاهش اسپرم و در نتیجه نازایی
  • تپش قلب
  • افزایش استرس

بررسی های زیادی روی این موارد صورت گرفت، نتایج نهایی که از این بررسی ها بدست آمده است دریافتند که ترس و خطرات امواج وای فای به آن میزانی که در جامعه القا شده است نیست و در بسیاری از موارد بی خطر و یا آنقدر کم خطربوده که قابل توجه نیست. میزان تاثیر امواج وای فای به مغز و انرژی که مننقل می شود از حد استاندارد بالاتر نبوده و جای ترس و نگرانی وجود ندارد.

محققان آزمایش‌ها و بررسی‌های بسیاری‌ روی امواج وای فای ‌کرده‌اند و به این نتیجه رسید‌ه‌اند که شاید این امواج، منجر به بروز سرطان مغز در انسان شود. در سال ۲۰۱۱ آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان (IARC) امواج WiFi را در گروه عوامل ‌«احتمالا» سرطان‌زا برای انسان طبقه بندی کرد.

اما می‌توان درباره ‌مضر بودن امواج رادیویی، به عوامل متعددی اشاره کرد. امواج وای فای وقتی پخش شوند در همه جا هستند. حتی اگر در زمان شب مودم خود را خاموش کنید، باز هم تحت تأثیر امواج WiFi که از خانه همسایه می آید هستید. نکته بسیار بااهمیت آنکه بنا بر تحقیقات، کودکان در معرض خطر بیشتری از بزرگسالان در محیط های محاصره شده با امواج وای فای قرار دارند و احتمال دچار شدن آنها به اختلالات ذهنی در دوران رشد از این جهت بیشتر است.

مضرات امواج وای فای در بارداری

امواج وای فای یک دوز ایمن و سالم دارند و از آن حد که گذشت دیگر به عنوان یک خطر محسوب می‌شوند. صرفاستفاده از موبایل برای خانم‌های باردار مشکلی ایجاد نمی‌کند ولی اگر این استفاده از حد مجاز تجاوز کند، خطرناک خواهد بود. دستگاهی برای اندازه‌گیری دوز مجاز امواج رادیوفرکوئنسی وجود ندارد و این را خود مادر مشخص می‌کند مثلا روزی که از موبایل بیشتر استفاده می‌کند، دچار سردرد می‌شود؛ وقتی در اثر استفاده زیاد از موبایل دچار سردرد و ناراحتی‌هایی شد یعنی امواج بیش از حد مجاز روی او تاثیر گذاشته و این ممکن است خطراتی هم برای جنین ایجاد کند. تا حد امکان بانوان باردار نباید در معرض این امواج قرار گیرند به عنوان مثال در مورد ام.آر.آی که امواج مغناطیسی و رادیویی با هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌گویند در ۴ ماه اول دوران بارداری نباید انجام شود چون برای جنین ضرر دارد.

Post Author
روابط عمومی
مرکز جراحی و کلینیک شبانه روزی سعادت اباد

کلینیک سعادت آباد فعالیت خود را از سال ۱۳۸۳ به عنوان مرکز جراحی محدود آغاز کرد. در سال ۱۳۸۸ مدیران این مجموعه بر آن شدند تا با مبنا قرار دادن استانداردهای جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورندکه یکی از کاملترین و مجهزترین مراکز پزشکی ایران و خاورمیانه باشد. برای رسیدن به این منظور مدیریت و کارشناسان این مجموعه بررسی دقیقی بر نحوه خدمات رسانی مراکز درمانی داخلی و خارجی انجام دادند. در نهایت پس از تحقیق و شناخت نقاط قوت و ضعف سیستم های درمانی مختلف، کلینیک سعادت آباد با روش های نوین علمی و با محوریت ارتقاء کیفیت درمان و بهره گیری از فن آوری ITفعالیت خود را آغاز کرد.


هنوز دیدگاهی وارد نشده است!

دیدگاه خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.